Examen IELTS sau test de organizare si dezvoltare personala

ielts

Examenul IELTs este un examen de limba engleza si reprezinta una din conditiile aplicarii la universitatile din Marea Britanie si Statele Unite. Acest examen mai este necesar si celor care doresc sa imigreze in Australia sau Noua Zeelanda.

Ce reprezinta examenul IELTS?

In urma experientei de lucru cu cei ce pregatesc acest examen am ajuns la concluzia demonstrata ca el reprezinta 50% cunostinte de limba engleza si 50% organizare personala.
Pentru a intelege aceasta afirmatie va voi descrie modul de desfasurare a examenului, cerintele si timpii de lucru impusi de organizatori.

Structura si provocarile :

1. Ascultare inregistrari audio – 30 minute, 40 intrebari, 1,3 minute/intrebare, 30 – 45 secunde pentru a citi intrebarile si a deduce categoria de raspuns
Mai precis, aceasta proba de examen dureaza 30 de minute, timp in care se asculta 4 inregistrari audio de la simplu la complicat si in acelasi timp se completeaza si raspunsurile la 40 de intrebari legate de contextul acultarii. Inaintea fiecarei inregistrari, candidatii au la dispozitie aproximativ 45 de secunde sa citeasca contextul si intrebarile si sa incerce sa deduca din context posibilele raspunsuri.

Ce inseamna in termeni de dezvoltare personala?
– 1 sansa (nu se acorda a doua sansa)
– Focus pe context
– Identificarea detaliilor
– Managementul timpului

Explicat mai pe larg, activitatea de ascultare se bazeaza pe insusirea unor abilitati de dezvoltare personala care necesita un antrenament sustinut in pregatirea examenului.
In primul rand inregistrarile se asculta o singura data. Nu se mai acorda o a doua sansa de a putea completa ceea ce nu s-a inteles de prima data.

In al doilea rand contextul e rege, adica el conduce spre raspuns, impune o singura varianta care trebuie sa se potriveasca perfect, exact ca o piesa de puzzle, dicteaza ce ai de facut ca sa raspunzi corect la intrebare.

Legat de context, e important sa poti face rapid trecerea de la general la particular si sa identifici detaliile care conduc spre raspunsul corect.

De foarte mare importanta, nu numai la aceasta proba ci pe tot parcursul examenului, este managementul timpului, caci se lucreaza contra cronometru.

1. Lectura si intelegerea textului – 3 texte, 60 minute, 20minute/text, 40 intrebari, 1.5 minute/intrebare

Datele pe care le-am furnizat inseamna ca la aceasta proba de examen se parcurg 3 texte de aproximativ 1500 de cuvinte fiecare. Timpul acordat pentru fiecare text este de 20 minute si fiind tot 40 de intrebari, pentru o intrebare revin exact 1,5 minute. Nu este timp suficient sa meditezi asupra raspunsului. Informatiile trebuie culese din text rapid si la obiect.

Ce inseamna in termeni de dezvoltare personala?
– Trecerea de la general la individual (de la ideea generala la detalii)
– Organizarea gandirii (importanta cuvintelor de legatura)
– Obiectivitate (evitarea interpretarii personale a textului)

Si la acesta proba se pune accent pe capacitatea candidatului de a trece de la ideea generala la detaliu, de a intelege importanta cuvintelor de legatura si ce reprezinta acestea in expunerea ideilor.

De foarte mare importanta la acesta proba este obiectivitatea cu care trebuie abordat textul. In mod normal, cand citim un text avem tendinta fireasca de a-l interpreta, de a ne forma o parere, de a citi printre randuri si a intelege lucruri dincolo de cuvantul scris. Acest lucru trebuie evitat cu desavarsire pe parcursul acestei probe. Toate raspunsurile date trebuie sa se regaseasca in text, clar enuntate, insa in expresii sinonime. Daca nu regasesti dovada raspunsului tau in textul dat inseamna ca ai raspuns gresit.

2. Compunere – 60 minute, 2 texte scrise, un comentariu de 150 cuvinte in 20 minute si un eseu de opinie in 40 minute

Aceasta proba consta in compunerea a doua texte.

Primul text trebuie sa aibe aproximativ 150 de cuvinte si consta in comentarea unor grafice care reprezinta datele unor anchete economico-sociale efectuate pe diverse segmente de populatie din Marea Britanie sau alte tari. Comentariul trebuie sa fie bine structurat, concis si sa sintetizeze situatia prezentata in cateva fraze.

Al doilea text este un eseu de opinie. Acesta trebuie sa aibe aproximativ 250 de cuvinte si consta in comentarea unui punct de vedere exprimat, cu prezentarea avantajelor si dezavantajelor unei situatii, urmate de o concluzie proprie.

Ce inseamna in termeni de dezvoltare personala ?
– Planificare
– Flexibilitate (sa nu furi)
– Claritate
– Gandire structurata

Planificarea este obligatorie si foarte importanta in abordarea acestei probe. Felul in care este compus textul arata clar daca ideile au fost organizate in prealabil, si candidatul a petrecut cateva minute schitand scheletul eseului.

La aceasta proba este de asemenea foarte importanta folosirea unui vocabularului cat mai bogat si flexibilitatea candidatului in a exprima aceeasi idee folosind cuvinte si expresii sinonime. Repetarea enuntului pe parcursul compunerii se considera « furt » de cuvinte iar acest lucru este penalizat prin depunctare. Enuntul poate fi reluat prin reformulare cu cuvinte proprii.

Claritatea gandirii trebuie sa se reflecte in tot textul s

Claritatea gandirii trebuie sa se reflecte in tot textul si are cea mai mare pondere in calcularea punctajului.

1. Vorbire – 12-14 minute, 3 activitati

Aceasta proba testeaza competentele de vorbire fluenta in limba engleza.

In prima parte examinatorul pune cateva intrebari de interes general.

In a doua parte candidatul trebuie sa vorbeasca timp de 2-3 minute pe o tema data care cupride patru subpuncte. Pentru a se pregati el are la dispozitie 1 minut sa schiteze pe hartie ideile principale.

In a treia si ultima parte examinatorul pune cateva intrebari suplimentare legate de tema anterioara.

Ce inseamna aceasta proba in termeni de dezvoltare personala?
-concizie
-fluenta
-limbajul trupului
– incredere
– atitudine pozitiva
-creativitate

Exprimarea trebuie sa fie concisa, sa fie fluenta si sa denote o organizare clara a ideilor.

Pe parcursul acestei probe limbajul non verbal are o mare importanta precum si increderea, atitudinea pozitiva si zambetul.

Nu in ultimul rand conteaza creativitatea si rapiditatea reactiilor caci timpul pus la dispozitie nu lasa ragaz pentru ezitari sau pauze de tacere.

Concluzii :

Ai nevoie de :
– Atitudine pozitiva
– Incredere
– Gandire analitica si sintetica
– Managementul timpului
– Evitarea capcanelor
– Obiectivitate
– Reducerea dialogului interior

Pe tot parcursul acestui examen managementul timpului este hotarator. Acest lucru inseamna ca pregatirea candidatului trebuie sa se faca prin activitati cronometrate. Este recomandat sa se noteze timpii de lucru si progresul facut in acest sens.

De mare ajutor in pregatirea pentru examen este si depriderea de a reduce dialogul interior, de a lasa gandurile sa o ia in diferite directii si sa diminueze concentrarea si focusul pe sarcina de lucru.

Organizarea personala si organizarea ideilor se conditioneaza reciproc. Acest lucru se vede pe parcursul intregului examen dar iese cel mai mult in evidenta la proba scris, unde compunerea este o adevarata oglinda a disciplinei gandirii.

Strans legata de organizarea personala vine si obiectivitatea care trebuie sa fie mereu prezenta si existenta intre candidat si textul cu care lucreaza la proba de intelegere a textului scris.

La tot pasul exista capcane care testeaza nivelul cunostintelor, atentia, concentrarea. Intrebarile sunt astfel formulate incat poti raspunde corect doar daca cunosti foarte bine elementele de gramatica si vocabular.

Toate aceste deprinderi si puncte forte trebuie exersate si incercate pe tot parcursul pregatirii iar in ziua examenului candidatul trebuie sa fie acea persoana renascuta, construita dupa un model pozitiv de integritate si calitate. El trebuie sa emane o atitudine pozitiva, incredere in fortele proprii si in ceea ce poate face, sa fie detasat si zambitor, nici prea stresat nici prea indiferent. Un om nou cu forte noi si un viitor de remarcat in fata.

Sfaturi pentru candidatii la examenul IELTS

1. Dormiti bine inaintea examenului
2. Luati micul dejun in dimineata examenului
3. Cititi cu atentie instructiunile si cerintele activitatilor
4. Folositi-va de intrebari pentru a face un rezumat al textului
5. Nu acordati unei intrebari mai mult de 1,5 minute
6. Ignorati cuvintele pe care nu le stiti si incercati sa le deduceti din context
7. Organizati-va ideile si faceti un plan inainte de a incepe sa scrieti
8. Reformulati intrebarea (nu folositi aceleasi cuvinte ca in enunt)
9. Folositi un paragraf pentru fiecare idee exprimata
10. Folositi elemente de gramatica si vocabular cat mai variate
11. Folositi cuvintele de lagatura pentru a trece de la un paragraf la altul
12. Oferiti exemple pentru fiecare idee exprimata
13. Ajutati-va de intrebari pentru a intelege activitatile audio
14. Exersati ascultarea pana reusiti sa ascultati, sa cititi si sa scrieti in acelasi timp
15. Vorbiti fluent si clar
16. Vorbiti relaxat, zambiti dar nu faceti pauze lungi
17. Nu va opriti din vorbit pana nu sunteti intrerupt de catre examinator
18. Folositi minutul de pregatire pentru a va organiza ideile pentru proba a doua de vorbire libera
19. Daca nu va place subiectul de discutie sau nu stiti ce sa spuneti inventati , fiti creativ
20. Conteaza mai mult cum vorbiti, decat despre ce vorbiti
21. Organizati-va timpul cu mare atentie
22. Nu lasati gandurile sa zboare spre alte lucruri in afara de tema examenului
23. Daca nu stiti un raspuns nu lasati spatiul liber. Ghiciti raspunsul. S-ar putea sa nimeriti !
24. Acordati mare atentie transcrieii raspunsului in formularele tip
25. Aveti incredere in fortele proprii
26. Nu va subestimati
27. Concentrati-va
28. Zambiti
29. Focus pe text dar nu luati totul prea in serios
30. Imaginati-va ca ati reusit

Succes!

cursuri limba Engleza

Cursuri limba Engleza , Franceza, Germana, Spaniola si Rusa pentru copii, elevi si adulti. Iti oferim cursuri de limba engleza , franceza sau germana pentru business, examene sau pentru a-ti exersa cunostiintele pe perioada vacantei de vara!

Cursuri Limba Engleza

Artistouch vine de la expresia din limba engleza “have an artist’s touch” prin care descrii pe cineva care face un lucru cu maiestrie, adica este expert in domeniul lui. Am ales aceasta denumire ca simbol al unei “maini de maestru” care “atinge’ fiecare curs al nostru si care te inspira si te motiveaza sa mergi mai departe cu studiul, iar la incheierea cursului sa ramai cu un gand bun, cu o emotie pozitiva despre acea limba pe care o vei relua oricand cu placere.

In ziua de azi, peste tot se cere sa stii cel putin o limba straina de circulatie internationala.

La Artistouch predam atat in grupuri cat si one-to-one cursuri limba engleza, cursuri limba germana, cursuri limba franceza, italiana si spaniola.

De asemenea organizam si pregatire pentru certificari internationale: Cambridge, Ielts, Toefl si avem metode moderne de predare: Curs de engleza pt afaceri “The Business”, Curs de germana bazat pe metoda “Schritte”, “Geni@l”, “Der Grune Max” sau “Ja Klar”.

Avem si cursuri specializate, atat pentru cei are sunt in cautarea de job-uri, cat si pentru cei care vor sa se perfectioneze pentru mediul profesional. Cu “English for job hunting” lucram pe intrebari frecvente si discutii care pot aparea in timpul interviului sau in mediul cotidian de munca.

Noi suntem Artistouch, un centru de limbi straine infiintat in 2008, cu scopul de a aduce un suflu nou in lumea training-ului si educatiei, folosind metode moderne si interactive in timpul cursurilor.

Recent Posts

Leave a Comment

Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search